وزیر کشور گفت: اگر بنا باشد برخی احزاب به عناوین و بهانه‌های مختلف از صحنه انتخابات پیش رو کنار بکشند، فلسفه وجودی آن‌ها زیر سؤال می‌رود.

احمد وحیدی، وزیر کشور در گفت‌وگو با قدس: همه گرایش‌ها در انتخابات نامزد دارند

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس در پاسخ به این پرسش که دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات برای اینکه همه طیف‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات آتی مجلس نماینده داشته باشند و مردم هم بتوانند گزینه مطلوب خود را در میان نامزدها بیابند چه راهکاری دارد، گفت: در مرحله اول  یعنی پیش‌ثبت‌نام‌ها از همه طیف‌ها و جریان‌ها و علایق سیاسی و حتی احزاب رسمی کشور داوطلبان پرشماری حضور یافتند و برای ورود به این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: مرحله دوم ثبت‌نام‌ها هم از روز پنجشنبه شروع‌شده و این داوطلبان فرصت دارند قصد و عزم خودشان را برای رقابت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی رسمی کنند و شاهد استقبال خوب و ثبت‌نام تعداد زیادی از داوطلبان بوده‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه انتظار و برآورد ما این است در این دوره هم فعالان سیاسی و نامزدهایی از همه جریان‌ها و جناح‌ها و احزاب پای‌کار بیایند و وارد صحنه شوند و چند روز گذشته هم نشان می‌دهد همه آرا و جریان‌های سیاسی در این دوره هم حضور دارند و نماینده معرفی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این ‌یک اتفاق مهم و ضروری است و ما هم به‌عنوان مجری انتخابات همه گرایش‌ها و فعالان سیاسی و تشکل‌ها و افراد واجد شرایط را تشویق و ترغیب می‌کنیم و فراخوان می‌دهیم در این ماراتن سیاسی حضور پیدا کنند و فعالانه نقش مثبتی در جهت منافع مردم و جامعه ایفا کنند.

وحیدی به نقش مهم احزاب و تشکل‌های رسمی سیاسی در ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات و معرفی نامزدها و چهره‌های واجد شرایط اشاره کرد و یادآور شد: بخش مهمی از تحقق و نمود نقش مثبت احزاب و گروه‌ها و اثرگذاری آن‌ها در حل مشکلات جامعه و ارائه راهکار برای آن‌ها در همین حضور و معرفی چهره‌های کاردان و صالح و ارائه برنامه‌هایی که بتواند مردم را جذب کرده و به صحنه بیاورد و مشوق مشارکت آن‌ها در انتخابات باشد، است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با مراجع چهارگانه قانونی استعلام‌ها در بررسی صلاحیت نامزدها و شورای نگهبان برای اینکه چنین فضایی در انتخابات فراهم شود، تعامل و رایزنی وجود دارد؟ تصریح کرد: اگر بنا باشد برخی احزاب در این زمان و موقعیت کنار بنشینند و به هر دلیل و بهانه از انتخابات کنار بکشند، به نظر من فلسفه وجودی آن‌ها زیر سؤال می‌رود.

بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون انجام می‌شود
وحیدی در پاسخ به سؤال از چگونگی رایزنی وزارت با مراجع و شورای نگهبان، گفت: خوشبختانه در مرحله پیش ثبت‌نام دیدیم به شکلی بسیار خوب و مؤثر از همه جریان‌ها و افکار آمدند و اعلام آمادگی کردند و نام‌نویسی صورت گرفت. در مرحله بعد و با ثبت‌نام قطعی این داوطلبان بدیهی است مراجع قانونی چهارگانه باید استعلام‌های لازم را پاسخ دهند و مرحله بررسی صلاحیت‌ها مطابق قانون اجرا شود.

وزیر کشور تأکید کرد: قطعاً در این مرحله هم از همه طیف‌ها، جناح‌ها و افکار و تشکل‌ها، نمایندگانی برای انتخاب مردم در دسترس خواهد بود. ما با همه مراجع قانونی و مسئول در امر نظارت، اجرا و بررسی صلاحیت‌ها در ارتباط هستیم و شرایط خیلی خوبی است تا مردم بیایند و نامزدهای موردعلاقه و پسند خود را پای صندوق رأی انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.